april 20, 2012

Feeling like this could only mean I`m sinking.

Jeg bruker all energien min om dagen på å gå rundt og være frustrert. Skolen er overhodet ikke som jeg hadde forestilte meg, enda jeg kom hit uten noen store forhåpninger eller forventninger. Skolesystemet her er helt annerledes fra det man er vant til i Norge og det tar jo selvfølgelig tid og tilpasse seg, men jeg trodde at siden jeg skal ta en Bachelor i foto så skal jeg ihvertfall gjøre noe som er relatert til foto. Så feil kan man altså ta. Jeg har snart brukt et helt semester på å lære om UFOer og stjerner, gjort science/fiction prosjekter og plukket planter og insekter og sett på de i mikroskop. I det eneste faget som i det hele tatt kan relateres noe til foto oppfordrer lærern til å gå vekk fra det og heller legge mer vekt på installasjon og presentasjon. Det kan jo også ha noe med at 2/3 av klassen aldri har så mye som tatt i et kamera.
Jeg kunne bare ønske at noen hadde fortalt meg på forhånd what I signed up for. (Du vet du har vært for lenge borte fra Norge når du sliter med å forklare deg på norsk og bruker nesten 1 time på å skrive et innlegg fordi du har glemt halvparten av de norske ordene...) 

Nå skal jeg unne meg selv en pause fra alt som har med skole å gjøre og gå ned og trene og sette meg i boblebadet! Australia er ikke bare ille :) 



1 kommentar: