oktober 27, 2014

Awakening.

I dag har vært en lang dag. Og klokka er ikke passert 4pm enda engang. Like etter at jeg hadde sovnet i går våknet jeg av noe som hørtes ut som en krigssone utenfor vinduet. Før jeg rakk å reagere eller tenke meg om, ble jeg blendet av konstante lynedslag. Jeg har aldri opplevd så ekstremt tordenvær noen gang som det det var her i natt. Etter 20 minutter skjønte jeg at å sove var en tapt sak, så fant ut at jeg like gjerne kunne lese litt. Sovnet etter noe timer da det roet seg litt ned. Eller det var i hvert fall det jeg trodde helt jeg våknet igjen etter kanskje to timer av at blokka rista. 


Dette var i 8 - halv ni tiden i dag tidlig, da det endelig hadde roet seg litt ned. Jeg var ekstremt glad for at jeg ikke hadde noe jobb eller skole jeg måtte komme meg til når jeg så ut av vinduet! Hadde vel vært vanskelig å kommet seg noe sted uansett da de fleste togene visstnok stod i hele morges. Med unntak av noen få som var oppimot en time forsinket. Det er også meldt om oversvømmelse i store deler av byen etter kraftig regn, og kaos i traffikken etter at trafikklysene ble slått ut. Og ikke så langt unna her var det et hus som brant ned etter et lynedslag. Flyplassen ble visstnok også evakuert etter at det ble målt lynedslag bare 5km unna. Flaks jeg ikke skal ut å fly før i morgen! Vær er skummelt!!
Med unntak av ekstrem vind så ser det i hvert fall ut som det verste er over nå. Sånn ca hvert 10. minutt så titter også solen frem før himmelen åpner seg igjen. Nå er det faktisk nesten litt blå himmel! Det positive med sånne dager er at man får gjort ektremt mye inne. Nå er sånn ca alt klart til jeg reiser i morgen. Må bare vaske over noen skap og hyller, og støvsuge. Nå skal jeg legge meg nedpå en times tid før det blir middag ute :)

2 kommentarer:

  1. Uff, dette så ikke bra ut altså! Husker en dag på barneskolen at vi hadde skikkelig tordenvær, men ikke like kraftig som det der.... Steike, er bare glad det skjedde før avreise! Godt du kunne kose deg innendørs :) Her bare regner det heeele tiden, grrrr! God tur, og vel hjem! x

    SvarSlett
    Svar
    1. Heldigvis så har været holdt seg ok, så da kommer jeg meg nok avgårde i tide. Kan ikke si jeg ser fremt til regn og kulde igjen. Synes 30 grader er helt ok jeg!

      Slett